E-mail: info@inrega.se

Att vårda varumärket online

Vi är bra på att ta hand om de fysiska butikerna och sedan nästan glömmer bort vikten av att synas på rätt sätt online. Nu när nästan alla börjar med en googling och vi handlar mer online är det viktigare än någonsin att synas och att snabbt visa upp vem vi är.

Syns du inte så finns du inte som det så hårt kan heta. Och lite så är det när det kommer till Internet. Detta då du är osynlig om ingen hittar in till din sajt. För, det är inte som med en fysisk butik då du kan vara på jakt efter något men sedan svänga in lite spontant i butiken bredvid och göra ett snabbt köp. Nej, är du inne på butiken A online så finns det ingen knapp vid sidan som föreslår en annan butik. Här gäller det att du ska visa upp dig så folk kan hitta dig när de söker och sedan även lyckas med konsten att fånga besökaren så den känner att den kommit rätt. Och detta borde inte vara så svårt då du borde vilja ha drivet att göra det bästa böjliga – speciellt då om du har en e-handel och med det kan tjäna massor av pengar. Och vem vill inte tjäna pengar?

 

Från modesajter till bildelar

Oavsett vad det är för typ av företag så kan man tänka att det gäller samma servicekänsla online som en fysisk butik. nobodesign.se säljer märkeskläder online om där ser man en bra och tydlig struktur samt att man på en gång får en tydlig bild av vad det rör sig om för kläder. Det är exakt den känslan man vill åt. Det ska inte vara krångligt utan man ska underlätta så mycket det bara går:

  • Vad får man för känsla när man surfar in på sajten?
  • Är det enkelt att lägga ner varor i varukorgen?
  • Finns det tydliga kontaktuppgifter?
  • Känns sajten seriös?

Tänk på att det är viktigt att ha bra information och förklarande text så att besökaren lätt förstår vad det är för produkter och med största enkelhet kan känna stor trygghet.

E-handeln ökar

Är det någonstans man ska satsa på sin verksamhet så är det online. Detta då folk köper mer och mer på nätet. Konkurrensen är stenhård och när folk hittat in till näthandeln så är det viktigt att i tid visa att man satsar på denna del i sin verksamhet så att de inte väljer någon konkurrent. Enligt en artikel i Dn.se så kan vi läsa att E-barometern som släpps av Posten visar att alla branscher går mycket bättre online än vad de gör i de fysiska butikerna. Kanske är det på nätet som framtiden ligger? Och då är det ännu viktigare att ligga i framkant och att kunna erbjuda dina kunder vad de söker snabbt och enkelt. Detta för att kunna vårda ditt varumärke på bästa möjliga sätt. För hur kul är det om du vet att du sitter på mängder av snygga kläder exempelvis men du får ingenting sålt för att ingen hittar till din sajt – och om dem gör det så förstår dem inte hur de ska gå tillväga för att lyckas med en beställning. Dock är det synd för alla fastighetsägare med butiker som i framtiden kan stå tomma.

  • Konverteringsoptimering – en lönsam affär
    Konverteringsoptimering – en lönsam affär
    Hur väl tar företagen egentligen hand om all den trafik som de får in på hemsidorna? Och vad ska man tänka på för att få till en lönsam affär?
  • Få fler kunder online
    Få fler kunder online
    Mycket av dagens handel sker på internet, men varför då? Det korta svaret är dess fördelar för kunderna – så om du funderar på att starta en e-handel, se till att ha kundfokus!
  • Dropshipping
    Dropshipping
    En teknik som man e-handlare kan använda sig av, för att slippa betala lagerkostnader för de varor man säljer, är dropshipping. Detta innebär att man som e-handlare inte har något lager. Istället fungerar man som en sorts affiliate, men för fysiska varor.